18 stycznia 2014

OTRĘBOWE LENIWE

Taka naszła mnie ochota na leniwe pierożki. Jednak wykombinowałam ich zdrowszą wersję, która wcale nie ujmuje na smaku ;)

Składniki:
  • 250g twarogu (mielonego)
  • 1 jajko
  • 5 łyżek otrąb
  • 1 łyżka lnu mielonego
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżeczka stevi
  • dodatki: mus brzoskwiniowy, bakalie, wiórki kokosowe
Przygotowanie:
  1. Otręby opcjonalnie można zmielić w młynku, bądź malakserze.
  2. Do otrąb dodać pozostałe składniki i wymieszać (rozgnieść widelcem).
  3. Tak powstałą masę pozostawić na 10 min i w tym czasie zagotować wodę w garnku.
  4. W dłoniach formować małe kulki i wrzucać do wrzącej wody.
  5. Poczekać, aż wypłyną i gotować jeszcze chwilę.
  6. Wyjmować przy pomocy łyżki cedzakowej.
  7. Podawać z ulubionymi dodatkami. U mnie był to mus ze zmiksowanych brzoskwiń oraz ulubione bakalie.
Oczywiście pierwsza wersja posypana jest tylko wiórkami kokosowymi, ale gdyzjadłam pierwszego leniwego otrębusia stwierdziłam, że jest w nich za mało szaleństwa. Dlatego dodałam trochę więcej kolorów i talerz wyglądał bardziej bogato :)

Kalorie (bez dodatków):
Całość (25 leniwych)- ok. 370kcal
1 leniwy- ok. 15kcal



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz