9 grudnia 2014

JAGLANE CIASTECZKA Z ORZECHAMI 3-składnikowe!

Ekspresowe w wykonaniu, a pod względem smaku niepowtarzalne!
Takie zdrowe i proste słodkości są najlepszym rozwiązaniem, gdy najdzie nas ochota na małe "co nieco", bądź gdy po prostu nie mamy nic innego w swoich kuchennych zapasach ;)

Składniki:
  • 100g kaszy jaglanej
  • 1 dojrzały banan
  • 2 garście orzechów włoskich (firmy OWOCOWY RAJ)*
Przygotowanie:
  1. Kaszę jaglaną opłukać, a następnie ugotować i odstawić do wystygnięcia.
  2. Banana rozgnieść i wymieszać z kaszą.
  3. Uformować ciasteczka, a na środek każdego wcisnąć po jednym orzechu.
  4. Piec około 20- 25 minut w temperaturze 180 stopni.
Szybkie, proste- nie mogą się nie udać! :)


*Każdy czytelnik mojego bloga, zamawiając produkty w sklepie internetowym OWOCOWY RAJ, otrzyma 10zł rabatu wpisując kod "FOODMANIA10" przy finalizacji zamówienia w koszyku)!!!


Kalorie:
Całość (18 ciasteczek)- ok. 850kcal
1 ciasteczko- ok. 47kcal

Lekkie Święta

64 komentarze:

  1. Nie mogę uwierzyć, że są tak łatwe w przygotowaniu! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaglane? Idealne dla mnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne ciasteczka:)) Czy banana można zastąpić mąką kukurydzianą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja zastąpiłabym raczej czymś bardziej mokrym, np. musem z jabłek, zaparzonym lnem, czy miodem ;)

      Usuń
  4. Jak niewiele trzeba, aby móc stworzyć takie pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale fajne :D Tak mało składników, a jak dużo smakołyków :D

    OdpowiedzUsuń
  6. robiłam podobne i są przepyszne <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają pysznie, a ten orzech dodaje im uroku :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny pomysł :) Na pewno smakują ekstra ! Tylko coś ze zdjęciami nie bardzo...:( telefonem robiłaś ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety tak, bo były robione "na wyjeździe" i nie miałam ze sobą aparatu... a wyszły tak super, że nie mogłam nie zamieścić przepisu ;)

      Usuń
  9. Niezwykle interesujące... tylko 3 składniki ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jako osoba baaardzo lubiąca tę kaszę już wiem, że będą mi smakowały! :) Świetny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem ogromną fanką takich kilkuskładnikowych wypieków!
    Ciacha zapisuję do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Szybkie, łatwe i jakie zdrowe :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale fajne, spróbuję na pewno:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Super! Idealne na szybkie śniadanie albo na przekąskę w pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Są świetne, chętnie spróbowałabym takich ciasteczek :)

    OdpowiedzUsuń
  16. szybkie, proste,zdrowe i pewnie jeszcze super smaczne!

    OdpowiedzUsuń
  17. proste i tym samem w swojej prostocie idealne! schrup na zdrowie :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Szybkie ciastka z kaszy jaglanej? Zawsze chętnie! :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Najprostsze przepisy są zawsze najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Niewyobrazlnie proste! Są chrupiace, czy bardziej miekkie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z wierzchu chrupiące, a w środku mięciutkie :)

      Usuń
  21. muszę jak najszybciej wypróbować ;)

    http://followthefashion-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. A orzechy można czymś innym zastąpić,?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, np. bakaliami (rodzynkami, daktylami, żurawiną, śliwami, morelą) lub kawałkiem świeżego owocu, np. jabłka ;)

      Usuń
  23. Zrobilam dzis te ciasteczka. Zmienilam jedynie proporcje i zamiast jednego banana dalam ich trzy. Przy jednym bananie bylo dla mnie za malo slodko. No i.. niech nikt nie powtarza mojego bledu. Otoz zamiast ciasteczek wyszly mi racuszki ;-) Mam nadzieje, ze nastepnym razem bedzie lepiej- dam wtedy jednego banana na pewno, ale wciaz nie wiem co zrobic aby bylo troszke bardziej slodko. Pozdrawiam i dziekuje za przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o jejku, przy trzech bananach to rzeczywiście wyszły racuszki, ale pewnie tez pyszne! ;) jeśli z jednym bananem jest dla Ciebie za mało słodkie to możesz dodać, np. stevi, miodu, czy innego zdrowego słodzidła ;) a masa musi mieć taką konsystencję, aby umożliwiała formowanie w dłoniach ciasteczek :)

      Usuń
    2. Można jaglanke ugotować z daktylami i np na mleku kokosowym :-)

      Usuń
  24. Dziękuję Magdo za odpowiedź :-) Tak, racuszki te były pyszne mimo wszystko :-) W sobotę zamierzam zrobić ponownie, także zdam relację :-) Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  25. 100 G kaszy to przed gotowaniem czy już ugotowanej?

    OdpowiedzUsuń
  26. Właśnie szykuję ciasteczka. Piec je na papierze do pieczenia czy na blasze czymś natłuszczoną czy jak ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja piekłam po prostu na papierze do pieczenia :)

      Usuń
  27. A zamiast banana dżem jabłkowy może być jak tak to mniej więcej ile lyzeczek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że możesz spróbować z dżemem i ja bym dała 4 łyżeczki :)

      Usuń
    2. Juz zaczynam robić zamiast banana dżem jabłkowy

      Usuń
  28. Świetny pomysł, w dodatku tak zaskakująco prosty;)

    OdpowiedzUsuń
  29. 1. Zrobiłam dziś ciasteczka ponownie. Zamiast banana, dałam zblendowane śliwki ze słoika oraz pół szklanki wiorków kokosowych. Wierzch posypałam cynamonem+ orzeszek włoski jak w przepisie. Tym razem, wyszły ciasteczka, nie racuszki:-) Ale wciąż było mi mało słodko ;-) Piekłam na 190 stopni przez 40 minut. Grubość jaką formowałam to 1 cm. A Ty Magda?

    2. Magda, chciałam się Ciebie jeszcze zapytać o mąkę do pieczenia. Na święta zamierzam zrobić cebulaki- jakiej mąki użyć, aby było zdrowo? ( chodzi o mąki ogólnodostępne).

    3. Magda, czy możesz polecić jakiś fajny przepis na Boże Narodzenie (zdrowy, łatwy do przygotowania, pyszny i taki, aby mógł postać 2-3 dni ( dla rodziny 4 osobowej).

    Pozdrawiam Cię serdecznie i jeszcze raz dziękuję, że prowadzisz tak świetny blog :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hej,
      1. Myślę, że ciasteczka były zbyt mało słodkie, bo nie dodałaś nic do posłodzenia. Proponuję dodać łyżkę miodu i powinno być ok :) Ja formuję ciasteczka tez zazwyczaj na wysokość około 1 cm, jednak bardzo często robię to po prostu "na oko" ;)

      2. Jeżeli chodzi o ogólnodostępne mąki to proponuję żytnią razową typ 2000 lub orkiszową, czy gryczaną. Wszystkie są zdrowe, przy czym gryczana jeszcze bezglutenowa dla osób z nietolerancją glutenu :) Czekam koniecznie na rezultaty! :)

      3. Czy to ma być danie główne, przekąska, czy coś słodkiego? :)

      Usuń
  30. Pięknie wyglądają! Też kiedyś lubiłam piec z kaszy jaglanej. Bardzo mi szkoda, że teraz nie mogę jej jeść, no ale dzięki temu zdrowieję ;)

    Pozdrawiam,
    Ola z Jaskiniowej Kuchni

    OdpowiedzUsuń
  31. Zrobilam, wyszly smaczne ale.. troche racuchowate. Hmm dalam 1 banana i wlasnie nie wiedzialam ile to jest 10dag kaszy.. dalam ok. 0,3 szklanki (czy to tyle mialo byc?) po czym ugotowalam. Byc moze zbyt mokra byla moja kasza? bo ja na calkiem sucho nie umiem jej ugotowac.. hmm... Poradzcie cos, aby nastepnym razem byly bardziej ciasteczkowe:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 0,3 szklanki kaszy jaglanej to jest około 50-60g, a to stanowczo za mało, aby wyszły ciasteczka ;) następnym razem ugotuj dwa razy tyle i daj jednego banana :) kaszę najlepiej zalać wodą i gotować, kontrolować podczas gotowania i ewentualnie dolewać ;)

      Usuń
    2. Dziekuje, bede wciaz probowac, az dojde do perfekcji:D

      Usuń
  32. Dzis zrobiłam i właśnie podjadam jeszcze ciepłe. Są pyszne. Polecam. Swietny blog. Serdecznie pozdrawiam. Barbara

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i to jest niezmiernie budujące, jeśli moje przepisy się sprawdzają i smakują! To tylko napędza mnie do dalszego tworzenia :) Pozdrawiam!

      Usuń
  33. Cały czas szukam inspiracji na wypieki dla rocznej dziewczynki, która nie może spożywać glutenu i laktozy. Na pewno skorzystam, tylko orzechy zamienię np. na śliwki. :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  34. A myślicie, że z kaszą jaglaną gotowaną na mleku też będę dobre?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie, że tak :) będą bardziej kremowe :)

      Usuń
    2. Dziękuje za odpowiedź i jutro biorę się za pieczenie :D

      Usuń
  35. Zrobiłam dzisiaj. Z rodzynkami i żurawiną. Wyszły bardzo smaczne, tylko... Albo kasza była za rzadka, albo dałam za dużo bananów... A może za dużo miodu? Ciasteczka się rozlały po blasze i musiałam je zeskrobywać. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasze najlepiej ugotować na sypko i jeśli jest klepka to na oko ocenić ile potrzeba banana aby właśnie ciasto nie było zbyt lepkie: ) musi mieć konsystencję aby można było swobodnie formować je w dłoniach: )

      Usuń
  36. a piekarnik nastawiamy góra-dół?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja piekłam na termoobiegu z grzałką dolną :)

      Usuń
  37. Zaszalałam. Dodałam suszone śliwki, wiórki kokosowe, orzeszki ziemne. Pachną i smakują obłędnie.

    OdpowiedzUsuń
  38. Hej! Przepis wygląda bardzo smakowicie i zamierzam zabrać się za te ciasteczka w weekend ;) Mamy tylko pytanie, jak długo mogą one poleżeć, np. w jakimś pojemniku? :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie leżały całe 2 godziny i zniknęły ;) ale myślę, że tak do 3 dni spokojnie w pojemniku

      Usuń