20 listopada 2014

JAGLANE BROWNIE

Kto z nas nie lubi tego wilgotnego i mocno zbitego ciasta, w smaku przypominającego tabliczkę czekolady...?
Jednak nie każdy może sobie pozwolić na takie ciasto. Nie mam tu na myśli tylko osób chcących zgubić zbędne kilogramy, ale również alergików uczulonych, np. na gluten.

Moja wersja brownie (jak wszystkie przepisy) jest bardzo dietetyczna, ale zapewniam, że przy tym pyszna!
Jest to kolejna propozycja na wykorzystanie jakże uniwersalnej i bogatej w wartości odżywcze kaszy jaglanej :)


Składniki:
  • 100g kaszy jaglanej
  • 2 łyżki mąki jaglanej
  • 2 dojrzałe banany
  • 5 daktyli 
  • 50g orzechów laskowych
  • 2 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka stevi
  • świeże śliwki
Przygotowanie:
  1. Kaszę jaglaną dokładnie opłukać, a następnie ugotować to całkowitej miękkości i odstawić do wystygnięcia.
  2. Daktyle namoczyć we wrzątku, po czym zblendować z bananami, kakao, stevią i mąką jaglaną.
  3. Dodać ostudzoną kaszę i bardzo dokładnie wymieszać (można lekko zblendować).
  4. Masę przełożyć do formy (o wymiarach 16x20cm), na wierzch powciskać pokrojone śliwki i orzechy laskowe, a następnie piec około 30 minut w temperaturze 180 stopni.
Po upieczeniu brownie najlepiej odstawić do wystygnięcia.

Przepis jest również dostępny w zasobach portalu Gotuj w stylu eko, gdzie mam przyjemność gotować jako Szef kuchni.

Kalorie:
Całość (12 kawałków)- ok. 1110kcal
1 kawałek- ok. 93kcal

W orzechowym raju 3

50 komentarzy:

  1. naturalnie słodkie, mocno czekoladowe brownie :3

    OdpowiedzUsuń
  2. o tak! więcej takich przepisów!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam brownie, na pewno wypróbuję ten przepis - bo kasze jaglaną też uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Po pierwsze chce ci napisać DZIĘKUJĘ <3 Dzięki tobie odkryłam, że nie trzeba rezygnować z mącznych produktów, a wystarczy pobawić się składnikami i poszukać alternatyw, np kasz :]
    Bardzo często inspiruję się twoimi pomysłami, które wzbogacam o swoje :]
    Przepisy, które dodajesz są przepyszne! Pozdrawiam :]
    Zapraszam do siebie, również prowadzę blog zdrowym odżywianiu, w sumie można powiedzieć, że to Ty mnie do tego zainspirowałaś :]

    http://healthy-dreams.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę, że mogę być dla Ciebie inspiracją! im więcej miłośników zdrowego żywienia tym lepiej ;) oczywiście z chęcią odwiedzę Twojego bloga :)

      Usuń
  5. Pyszności no i moje ulubione śliwki :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda smakowicie! A uroku dodaje jeszcze ta kasza... ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Będę musiała takie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow, brownie z kaszy jaglanej? Na pewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. z wielką chęcią zjadłabym tak smaczne i zdrowe brownie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Rewelacyjny przepis. Będę próbować - zwłaszcza, że wczoraj ugotowałam weekendowy zapas kaszy jaglanej XD

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj brownie chyba większość z nas lubi :) Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzisiaj robię! Hue hue hue :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Już kiedyś robiłam jaglane brownie - pycha :D

    OdpowiedzUsuń
  14. świetny pomysł, na pewno wypróbuje, tym bardziej że zdrowe i prawie nie ma kalorii :)

    OdpowiedzUsuń
  15. czym można zastąpić banany? niestety mam na nie uczulenie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. banany możesz zastąpić, np. lnem mielonym zaparzonym we wrzącej wodzie i dodać miód, aby zachować słodycz :)

      Usuń
  16. Wygląda bardzo apetycznie ;) mam pytanie czym jest stevia i czym bardziej popularnym mogę ją zastąpić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. stevia to jest roślina, która jest bardzo słodka i zastępuje cukier ;) jeśli chciałabyś użyć czegoś bardziej popularnego to może być to cukier trzcinowy, bądź miód :)

      Usuń
  17. ale na zdjeciu to chyba sa nektarynki, a nie śliwki? :) chyba że nie poznaję. no w kazdym razie jakie inne owoce zamiast sliwek mogłyby byc?
    czy mąkę jaglaną mozna zrobic samemu jakoś?
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zmielic w mlynku do kawy ;-)

      Usuń
    2. są to w 100% śliwki, taka odmiana po prostu o okrągłym kształcie ;) możesz użyć każdego owocu, byle nie był zbyt soczysty, np. cytrusy odpadają, ale jabłko, czy gruszka na pewno świetnie się sprawdzą ;)

      Usuń
  18. Właśnie trafiłam na Twojego bloga! Uwielbiam od pierwszego wejrzenia!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję ;) mam nadzieję, że znajdziesz czasem jakieś inspiracje dla siebie :)

      Usuń
  19. pomysł świetny :-) robię brownie jaglane ale wg innego przepisu, teraz chciałabym wypróbować ten :-) czy można czymś zastąpić mąkę jaglaną? sama kasza zblendowana nie wystarczy? czy można ewentualnie użyć zwykłej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jasne, że możesz użyć zwykłej mąki, jeśli Ci to nie przeszkadza ;) możesz ją spróbować zastąpić, np. ulubionymi płatkami lub też spróbować w ogóle bez, ale wtedy radzę poczekać, aż ciasto zupełnie wystygnie i schłodzić je w lodówce, aby się nie rozpadło ;)

      Usuń
  20. A co z orzechami laskowymi? Zmielić je? Jakoś nie widzę w przepisie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Przejrzałam komentarze i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi, dlatego proszę o ratunek! 100g kaszy przed ugotowaniem czy już ugotowanej? W przepisie (i ogólnie blogu, bo co tu kłamać) zakochałam się od pierwszego wejrzenia, dzięki bardzo p. Magdo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zawsze w "składnikach" każdej potrawy podaję gramatury produktów przed ugotowaniem ;) bardzo dziękuję za miłe słowa i mam nadzieję, że proponowane przeze mnie przepisy się przydadzą ;)

      Usuń
    2. A te 100 gram to ile to będzie po ugotowaniu? Pytam, bo ja zawsze gotuję w większych ilościach :)

      Usuń
    3. Takie kasze po ugotowaniu zazwyczaj dwukrotnie zwiększają swoją gramaturę :)

      Usuń
  22. Przypomniałaś mi jak dawno nie robiłam brownie! trzeba to szybko nadrobić :) Czy to wychodzi mocno wilgotne czy umiarkowanie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zaraz po upieczeniu jest bardziej wilgotne, natomiast po czasie wilgotność jest umiarkowana :) jeśli wolisz bardziej wilgotne, możesz dodać więcej bananów, czy daktyli, natomiast dodając więcej mąki uzyskamy mniej wilgotną konsystencję :)

      Usuń
  23. Odkąd pierwszy raz zrobiłam (według innego przepisu) jest to moje ulubione ciasto :) Smakuje jak nie zdrowe brownie ale ma wiele zdrowych wartości, dlatego często jem sama prawie cała hihi :>

    OdpowiedzUsuń
  24. W przepisie dokonałam małych zmian:
    - zamiast mąki jaglanej (nie miałam) użyłam zwykłej i dodałam trochę otrębów (liczę, że może mąkę da się w ogóle wyeliminować na rzecz otrębów, spróbuje przy następnym pieczeniu);
    - zamiast stevi dodałam łyżkę miodu;
    - zamiast daktyli miałam pod ręką suszone śliwki;
    - i zamiast orzechów laskowych - migdały.

    wyszło przepysznie! bananowo-czekoladowo-deserowo. aż chce sie zjeść od razu całość :) na pewno będę wracać do tego przepisu, dzięki za niego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hej, świetnie, że przepis Ci się spodobał. Mąkę na rzecz otrębów możesz spokojnie wyeliminować, a tak pomyślała, że dobre by też było z wiśniami :) Pozdrawiam

      Usuń
  25. Świetny przepis, upiekłam na święta dla mamy (diabetyczka) i była zachwycona. Gdyby nie to, że upiekłam specjalnie dla niej, zjadłabym całe przed świętami :)
    ps. urozmaiciłam przepis żurawiną moczoną w rumie (kocham!!) i każdy wychwalał ten dodatek bo świetnie kontrastował ze słodkim smakiem ciasta.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale się cieszę, że smakowało! :) a urozmaicenie z żurawiną na pewno dodawało ciekawy posmak :)

      Usuń
  26. Uwielbiam kaszę jaglaną, mój synek też - i kochamy wręcz czekoladę :-) Jednak do tej pory nie wpadłam na to by je połączyć. Ale chyba najwyższy czas - bo ten mój mały łasuch pochłania wszystko co związane z czekoladą - a czemu nie miałoby to być coś zdrowszego :-)
    Inspirujesz Madziu i podziwiam skąd bierzesz tyle ciekawych przepisów... i to każdy inny! :-)

    OdpowiedzUsuń
  27. z kaszą jaglaną jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  28. przymierzam się do tego ciasta, jednak zamiast stevi chciałabym dodać brązowy cukier - jaki będzie przelicznik? ile cukru powinnam dodać, aby było to równoznaczne z jedną łyżeczką stevi? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1 do 4, czyli 1 łyżeczka stevi to 4 łyżeczki cukru :)

      Usuń
    2. bardzo dziękuję za szybką odpowiedź! jutro rano zabieram się za pieczenie! :)

      Usuń
    3. koniecznie daj znać jak wyszło :)

      Usuń
  29. wyszło pysznie!!! :) szybko się je robi, a jeszcze szybciej znika z talerza ;)

    OdpowiedzUsuń