17 stycznia 2015

JAGLANA NUTELLA

Kto z nas nie uwielbia nutelli? :) Nie znam takiej osoby!
Jednak wielu z nas stara się jej wystrzegać, bo jak ogólnie wiadomo jej skład pozostawia wiele do życzenia...

Dlatego ja postanowiłam zrobić zdrowy jej zamiennik, który można wcinać bezkarnie :) Powiedziałabym wręcz, że moja wersja posiada mnóstwo wartości odżywczych zawartych, np. w kaszy jaglanej, orzechach laskowych, czy karobie.


Składniki:
  • 5 łyżek kaszy jaglanej (firmy OWOCOWY RAJ)*
  • szklanka mleka
  • 5 kostek gorzkiej czekolady (o zawartości kakao 85%)
  • 1 łyżka karobu
  • kilka orzechów laskowych
  • 1 łyżeczka cynamonu (opcjonalnie)
  • 1 łyżeczka miodu (opcjonalnie)
Przygotowanie:
  1. Kaszę jaglaną opłukać w wodzie i ugotować w mleku, pod koniec gotowania dodać czekoladę.
  2. Ugotowaną i wystudzoną kaszę zblendować z pozostałymi składnikami.

I gotowe :) Wykonanie proste i gwarantuję, że na pewno w dużym stopniu może zastąpić kupne kremy czekoladowe! :)

*Każdy czytelnik mojego bloga, zamawiając produkty w sklepie internetowym OWOCOWY RAJ, otrzyma 10zł rabatu wpisując kod "FOODMANIA10" przy finalizacji zamówienia w koszyku)!!!

Kalorie:
Całość- ok. 720kcal
http://i2.wp.com/tortadellafiglia.com/wp-content/uploads/2015/01/smallpl.jpgNiskokaloryczny styczeń

72 komentarze:

  1. Chętnie powyjadałabym prosto z pojemnika :) Taka "nutella" świetnie wkomponowałaby się w różnego rodzaju ciacha - jako krem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już próbowałam kilku wersji domowej "nutelli" i właśnie znalazłam kolejną do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Idealna nutella! :D dobrze wiem jak smakują smakołyki z kaszy jaglanej i dlatego taka nutelle też z pewnością musi być pyszna ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Co za śniadanie!! Wczoraj akurat uzupełniłam zapas kaszy jaglanej :) Jutro będzie się działo ;P

    OdpowiedzUsuń
  5. Jedzenie domowej nutelli, o tak miłym dla oka (i nie tylko) składzie to świetne spożytkowanie chęci na słodkie. Zdecydowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super! Jadłam już taką nutellę, jest świetna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. to już znasz, ja nie lubię! za to kremy jaglane chętnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. mmm świetna :) bałabym sie tylko że zjem calą na raz 3:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Akurat miałam wszystkie składniki, zrobiłam, wyszło absolutnie przepyszne! Nasunęło mi się kilka pomysłów na odmiany smaku, może w wolnym czasie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super, cieszę się, że smakowało :) z niecierpliwością czekam na Twoje modyfikacje :)

      Usuń
  10. Świetna :-) robię krem z awokado ale z kaszy jeszcze nie robiłam :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepis do jak najszybszego wypróbowania, bo wygląda nieziemsko!

    OdpowiedzUsuń
  12. Genialny pomysł! Zamieniłabym tylko karob na kakao i jestem w niebie :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Również bardzo często jadam jaglankę z karobem :)

    OdpowiedzUsuń
  14. super! Koniecznie do wypróbowania! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam pytanie czym jest karob? I czym bardziej popularnym można go zastąpić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karob (inaczej mączka chleba świętojańskiego) jest to wegański zamiennik kakao, który świetnie nadaje się również dla osób uczulonych na kakao. Jest to pełnowartościowy składnik, który świetnie sprawdza się we wszelkiego rodzaju słodkościach :)

      Usuń
    2. Mam pytanie - czemu kakao nie jest wegańskie? :)

      Usuń
    3. jasne, że jest! :) niefortunnie to ujęłam :)

      Usuń
  16. Czym można zastąpić łyżkę karobu?

    OdpowiedzUsuń
  17. Must have! :) U mnie dzisiaj chlebek z kaszy gryczanej bez jajków i mleka !
    dietetycznie/biegowo : www.silarska.blogspot.com

    Obserwować będę :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Super! Uwielbiam takie kremiki :)

    OdpowiedzUsuń
  19. ile kremu wychodzi z podanych skladnikow? Sloik czy wiecej? :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Powiem szczerze pierwszy raz widze taki przepis. Brzmi ciekawie. VChetnie bym spróbowała'
    Zapraszam do mnie:
    http://zmajeczkawkuchni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. A bloga zaobserwowałam, chetnie tu jeszcze zajrzę

    OdpowiedzUsuń
  22. Ciekawy przepis! Nigdy nie jadłam takiego kremu. Zaciekawiło mnie, jak to smakuje? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekoladowo i kremowo, a przy tym jest o wiele bardziej sycący, niż nutella! Czuć w nim też nutę orzechów laskowych :)

      Usuń
  23. Wspaniały przepis ! Chętnie się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Pychota, ostatnio zrobiłam cos bardzo podobnego, tylko bez orzechów i cynamonu. Muszę wypróbować Twoją wersję :)

    OdpowiedzUsuń
  25. chyba wyjadłabym wszystko od razu :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Jaaa, ja nie przepadam za nutellą.
    Jadłam krem czekoladowy z kaszy jaglanej i banana. Smakowy był ;) ten wypróbuję już jutro, tylko czekoladę podmienię sobie na kakao, karob i tłuszcz kokosowy chyba.
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  27. Robiłam coś bardzo podobnego i wyszło super :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie przepadam za nutellą, ale takim kremem bym nie pogardziła! *.*

    OdpowiedzUsuń
  29. Czekolada i jaglana, idealnie! :D

    OdpowiedzUsuń
  30. Jak dla mnie temat bardzo na topie, bo niedawno wymyśliłam własny zdrowy krem czekoladowy :) Tylko w mojej wersji nie ma czekolady lecz samo kakao, jest banan, słodzę zaś zblendowanymi daktylami. Słodki smak przełamuję żurawiną moczoną w rumie albo (w wersji bezalkoholowej) żurawiną moczoną w wodzie i wymieszaną z olejkiem rumowym :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Takiej Nutelli można sobie więcej pozwolić :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Wspaniały pomysł dla miłośników nutellii :) Jak długo można przechowywać jaglaną nutellę? W lodówce?
    Pozdrawiam Dominika

    OdpowiedzUsuń
  33. Czesto wpadam na Twojego bloga, poniewaz jestem zakochana w kaszy jaglanej:-) jak ja wczesniej moglam zyc bez niej;)Twoj blog jest skarbnica pomyslow na wykorzystanie tych cudnych kuleczek;) A nutella wlasnie sie robi, spewnoscia nie przetrwa zbyt dlugo;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja również jestem ogromną fanką kaszy jaglanej, szczególnie w słodkościach i bardzo się cieszę, że moje przepisy przypadły Ci do gustu :)

      Usuń
  34. Ooo, to wygląda pysznie! Szczególnie jak za oknem szaro-buro, a sklepowe słodycze takie niezdrowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  35. Super pomysł na kaszę jaglaną, którą uwielbiam :) Myślę, że skuszę się na taki deser :)

    OdpowiedzUsuń
  36. bomba ! idealne na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  37. oooo!! to coś dla mnie! :) :) muszę wkrótce wypróbować ;) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  38. z czym można to zjeść?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taka nutella może być słodkim smarowidłem na kanapkę, czy chrupkie chlebki, świetnie sprawdzi się też jako dodatek do wszelkich deserów, czy jako masa do ciasta :)

      Usuń
  39. Muszę spróbować, zero skomplikowania, a tyle dobrego! <3

    OdpowiedzUsuń
  40. Wow! Super pomysł :D Zapisuje przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Ale fajna propozycja. Musi być bardzo smaczna...
    Pozdrawiam

    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  42. 7 dni w lodówce wytrzyma? Po dwóch dniach już nie było, zrobione z podwójnej ilości składników zniknęło w ciągu 3 dni. Rewelacja :-) Choć my od razu z modyfikacją, bo bez karobu. Też smaczne :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że smakowało! :) u mnie czasem znika po 1 dniu ;)

      Usuń
  43. Om om om - moja ulubiona! :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Wyszła pyszna- u nas z dodatkiem miodu �� trochę słodyczy musi być, bo to jednak nutella ��

    OdpowiedzUsuń
  45. Taką nutellę można jeść bez wyrzutów sumienia! Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Muszę wypróbować, świetny pomysł na zdrową alternatywę! :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Świetny przepis koniecznie do wypróbowania! :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Wyjątkowo zdrowa nutella. Ja ostatnio robię wersję z awokado. Z kaszą jaglaną też chętnie wypróbuję (:

    OdpowiedzUsuń