17 kwietnia 2015

KOKOSOWY SERNIK JAGLANY Z NUTĄ WANILII I TRUSKAWKAMI

Coraz więcej osób przekonuje się do kaszy jaglanej okrzyknięta królową kasz!
I nie bez powodu został jej przydzielony taki tytuł- oprócz swoich właściwości prozdrowotnych, świetnie sprawdza się w daniach zarówno wytrawnych, jak i słodkich.

Ja jestem zdecydowanie zwolenniczką tych drugich :) Niezliczoną ilość razy eksperymentowałam z nią na słodko: ciasta, ciasteczka, kremy... wszystko obłędnie pysznie! Ale lubię czasem powrócić do prostoty i upiec z niej mało skomplikowane, a jednocześnie cudowne w smaku ciasto!

Tym razem mój wybór padł na połączenie jej z mąką kokosową, wanilią i truskawkami- był to zdecydowanie strzał w dziesiątkę! :)


Składniki:
  • 200g kaszy jaglanej
  • 0,7l mleka (napoju) kokosowego
  • 7 łyżek mąki kokosowej (firmy OWOCOWY RAJ)*
  • kilka truskawek
  • 1 laska wanilii
  • 3 łyżeczki stevi

Przygotowanie:
  1. Kaszę jaglaną opłukać bardzo dokładnie, po czym ugotować w mleku kokosowym (do wchłonięcia całego płynu) z dodatkiem stevi oraz miąższu z 1 laski wanilii- odstawić do wystygnięcia.
  2. Następnie kaszę zblendować (nie musi być bardzo dokładnie) i wymieszać z mąką kokosową.
  3. Masę przełożyć do formy (małej tortownicy), powkładać na wierzch truskawki i piec około 60 minut w temperaturze 180 stopni.
Przed podaniem ciasto najlepiej odstawić do wystygnięcia, ponieważ będzie się zdecydowanie łatwiej kroiło :)

Smakuje rewelacyjnie zarówno na ciepło, jak i zimno :)


*Każdy czytelnik mojego bloga, zamawiając produkty w sklepie internetowym OWOCOWY RAJ, otrzyma 10zł rabatu wpisując kod "FOODMANIA10" przy finalizacji zamówienia w koszyku)!!!
 
Kalorie:
Całość (10 kawałków)- ok. 1250kcal
1 kawałek- ok.125kcal

38 komentarzy:

  1. Ten jagielnik wygląda cudownie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Od samego rana wyczekuje na kolejny super przepis. No i doczekalam sie:-P. I w dodatku z moja ulubiona kasza jaglana. Tez wole przepisy w slodkiej wersji:-P. Super przepis. Juz zapisany do wyprobowania:-P. Pozdrawiam:-P.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszna, już prawie letnia, propozycja!

    OdpowiedzUsuń
  4. super wygląda! takie jaglane ciasto chodzi za mną już od dawna, muszę wreszcie spróbować coś takiego sama przygotować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. No takiego jeszcze nie piekłam i nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiem czemu tak rzadko ją jadam, jest tak zdrowa i pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  7. Z latem mi się skojarzył, ach dobrze, że już niedługo :) Wygląda przepysznie, muszę też w końcu się za jaglany zabrać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. mam pytanko,czy chodzi o mleko kokosowe w puszce czy takie w kartonie? z gory dziekuje za odpowiedz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdecydowanie w kartonie :) w takim z puszki ciężko byłoby ugotować kaszę :)

      Usuń
  9. Świetnie wygląda :) Planuje takie cudo wykonać w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pysznie, kasza jaglana w polaczeniu z maka kokosowa nie ma nic lepszego, uwielbiam;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda cudownie no i zgadzam się co do tego, że kasza jaglana jest królową kasz :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja chyba do końca życia nie zdążę zrobić tych wszystkich przepisów, które tworzysz! (ale mam zamiar spróbować. :D)

    OdpowiedzUsuń
  13. CHCIALAM DOPYTAC O JAKI NAPOJ KOKOSOWY CHODZI CZY JEST TO MLEKO CZY WODA KOKOSOWA?

    OdpowiedzUsuń
  14. CHCIALAM DOPYTAC O JAKI NAPOJ KOKOSOWY CHODZI CZY JEST TO MLEKO CZY WODA KOKOSOWA?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. napój (mleko) kokosowe- nie woda, ja użyłam takiego w kartonie :)

      Usuń
  15. Zamiast 3 łyżeczek stevi ile dać ksylitolu? Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dałabym 2 razy więcej ksylitolu, niż stevi- 6-7 łyżeczek :)

      Usuń
  16. Jaką stevię polecasz/ używasz? :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najzdrowsza będzie taka w postaci suszonych listków, ale czasem stosuję również taką w proszku (ma mniej goryczki) :)

      Usuń
  17. Uwielbiam serniki, a z truskawkami to już w ogóle. Smaki mi narobiłaś :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. O tak, kasza jaglana to zdecydowanie królowa spośród wszystkich kasz. Też wolę ją na słodko. Bardzo apetyczne ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Idealny sernik, jak wypieki z kaszą jaglaną to ja biorę na ślepo :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Brzmi i wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo ciekawy przepis na sernik :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wygląda świetnie :) Kasza jaglana kilka miesięcy temu zagościła u mnie (kiedyś za nią nie przepadałam) i niespodziewany efekt "wow dobreeee" :) Wypróbuję Twój przepis!

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetny wpis!
    Zapraszam również do mnie, a tam wszystko o jagodach Acai, na pewno nie mieliście pojęcia o niektórych właściwościach :)

    OdpowiedzUsuń
  24. To jest przepis! Kokos w serniku!

    OdpowiedzUsuń