1 lutego 2014

KREM JAGLANY RAFAELLO

Dietetyczny zamiennik ubóstwianego przez wielu kremu!

 


 

Muszę przyznać, że smakiem nie odbiega mocno od oryginału. Przy tym ma dobry wpływ na nasz organizm, ponieważ kasza jaglana jest lekkostrawna i nie zawiera glutenu! A to nie wszystko-  zawiera również krzemionkę, która idealnie wpływa na włosy, skórę oraz paznokcie.

Składniki: 
  • 1 szklanka kaszy jaglanej
  • 2 szklanki mleka 0,5% (w wersji wegańskiej roślinne)
  • 2 łyżki wiórków kokosowych
  • 2 łyżki  płatków (słupków) migdałowych
  • 2 łyżeczki stevi
Przygotowanie:
  1. Kaszę jaglaną porządnie opłukać, a następnie ugotować w mleku z dodatkiem stevi (do wchłonięcia całego płynu).
  2. Ugotowaną kaszę zblendować z łyżką wiórków i łyżką migdałów.
  3. Do kremu dodać pozostałą część wiórków i migdałów i wymieszać (bez blendowania, aby w kremie były wyczuwalne całe kawałki).
  4. Przed podaniem najlepiej schłodzić w lodówce (krem bardziej zgęstnieje).
Proste, a jakie pyszne i zdrowe!


Taki krem może służyć jako dodatek do wszelkiego rodzaju naleśników, placków, ciast czy po prostu kanapek ;)

Kalorie:
Całość (5 porcji)- ok. 960kcal
1 porcja- ok. 192kcal

Kokosowo

48 komentarzy:

  1. Jakie pyszności ! Uwielbiam takie domowe zamienniki łakoci ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez ;) A są o wiele zdrowsze i można jeść bez wyrzutów sumienia! ;)

      Usuń
  2. wygląda bosko!
    poproszę o taki słoiczek :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! To może się wymienimy? ;) bo zjadłabym co najmniej 90% Twojego bloga! :)

      Usuń
  3. Taki krem to musi być niebo w gębie *.* A do tego jeszcze taki zdrowy, uczynię go na pewno :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialny zamiennik! Mniej kalorii i mniej chemii!

    OdpowiedzUsuń
  5. jak długo to można przechowywać w lodówce? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie kilka dni. Ja przechowywałam 4 dni :)

      Usuń
  6. uwielbiam kaszę jaglaną, muszę go wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. dla mnie bomba!
    kocham takie zdrowe zamienniki niezdrowych produktów :)
    zapisuję przepis i na pewno zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  8. a ja mam pytanie z innej beczki, a mianowicie gdzie Pani kupuje mleko roślinne?? w jakims markecie?? bo sprawdzałam już w kilku i nigdzie nie mogłam znaleźć .. Z góry dziękuje za odpowiedź..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z takich popularnych sklepów na pewno jest mleko sojowe w Biedronce, w Tesco są również różne mleka (w dziale ze zdrową żywnością). Myślę, że w sklepach typu "Społem" też powinny się znaleźć ;)

      Usuń
  9. Niedawno pojawiło się mleko roślinne w Lidlu. Również we wszechobecnym Rossmannie mają częste promocje na mleko roślinne. Jednak zachęcam do robienia swojego mleka np. migdałowego albo kokosowego.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniałe! Uwielbiam wszystko, co kokosowe, więc na pewno spróbuję ;) Co prawda przygotowuję często podobne desery, ale nigdy z kaszą jaglaną.

    W wersji wegańskiej, jak napisałaś, krowie mleko zastępujemy roślinnym. Myślę, ze dobrym pomysłem będzie wykorzystanie właśnie kokosowego ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda obłędnie! Uwielbiam wszelkiego rodzaju kremy, a kokosowe to jedne z moich ulubionych :D

    p.s. muszę sobie kupić takie słoiczki... ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Boskie, muszę koniecznie wypróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Widzę, że zainspirował Cię mój przepis na deser rafaello z kaszy jaglanej ;) (http://nietracczasunagotowanie.blogspot.com/2013/06/ekspresowy-deser-rafaello-z-kaszy.html).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, akurat była to moja inwencja twórcza, ale widać mamy podobne smaki ;)

      Usuń
  15. to coś w 100% dla mnie. Kokosowelove :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Odpowiedzi
    1. Jest to roślina o bardzo słodkim smaku, w sklepach jest dostępna w różnych formach- suszone listki, słodzić w tabletkach, w płynie, czy proszku. Sama stevia ma bardzo słodki smak, o wiele słodszy, niż cukier i nie zawiera kalorii!! Natomiast słodziki na jej bazie posiadają tych kalorii naprawdę niewiele, bo dosłownie kilka w jednej łyżeczce :)

      Usuń
  17. Zrobiłam, ale nie smakowało mi :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś co jest zrobione z kaszy nie może smakować jak prawdziwe rafaello pełne cukru, śmietany i innych "dobroci".
      Uwielbiam fit przepisy, ale jak ktoś pisze, że smak nie odbiega od oryginału to z góry uznaję, że przepisy tej osoby raczej mi nie zasmakują, bo ta osoba oszukuje sama siebie.
      Pewnie prędzej czy później zrobię ten krem, ale z wielkimi wątpliwościami.

      Usuń
    2. dla mnie kwintesencją smaku rafaello jest kokos i w tym kremie jest on zdecydowanie wyczuwalny :) osobiście od kilku lat nie jem kupnych, niezdrowych słodyczy i możliwe, że mi po prostu wszystko smakuje inaczej, ponieważ nie jestem uzależniona od cukru i chemicznych ulepszaczy :)

      Usuń
  18. Czy zamiast stewii można użyć ksylitolu? Jeśli tak to w jakiej ilości?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście, że można użyć ksylitolu! ja dałabym go dwa razy więcej, niż stevi :)

      Usuń
    2. A czy można zamiast stevi dać miód? W jakiej ilości?

      Usuń
  19. Wstążka z kruka... :P

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam, wygląda pysznie! Dzięki Tobie dowiedziałam się że istnieje coś takiego jak stewia :) Mam pytanie - w jakiej postaci ją dodajesz do tego kremu? Słodziku? bo muszę kupić i nie wiem jaką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. obecnie stosuje stevię w listkach, ale to wersja już dla tych którzy są przyzwyczajeni do jej smaku :) na początek polecam stevię w proszku, dostępna jest w tesco :)

      Usuń
  21. Polecam wiórki kokosowe z Lidla. Nie dość, że są w bardzo atrakcyjnej cenie, to jeszcze, co bardzo istotne, jako jedyne (chyba!) z dostępnych w zwykłych sklepach, nie są konserwowane siarką :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za podpowiedź, dobrze wiedzieć ;)

      Usuń
    2. dziwne bo wiórki bez konserwantów powinny być szare

      Usuń
  22. ten krem wygląda mega apetycznie! mam już jaglankę teraz do roboty :P koniecznie go zrobię i podam w formie kremu do babeczek! :) będzie pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jako, że jestem uzależniona od kaszy jaglanej na pewno wypróbuje :) wygląda bardzo zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  24. ale to musi być pyszne!!! na pewno niebawem zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Musi być przepyszne- w końcu z kokosem, więc nie może być inaczej :)!

    OdpowiedzUsuń
  26. o kurczę, wypróbuję NA PEWNO!

    OdpowiedzUsuń
  27. jaglanka i kokos cudownie się łączą, moje dwie ulubione rzeczy :D

    OdpowiedzUsuń
  28. Kupiłaś mnie tym kremem... Muszę koniecznie spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  30. Hej, mam pytanie. Jak robię krem jaglany tylko z kaszy jaglanej, daktyli i kakaa to mogę to potem zamrozic?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie mrozilam, nie wiem jakby smakowal po rozmrozeniu

      Usuń