7 marca 2017

KREM Z PORA Z OLEJEM Z NASION WIESIOŁKA

Zupy krem to ostatnio moja obsesja, bo przecież jest tyle możliwości i kombinacji na ich przygotowanie! Sięgnęłam nawet po pora, za którym nie przepadam i muszę przyznać, że dzięki tej zupie chyba będę wykorzystywać go częściej w mojej kuchni ;)
Aby krem był jeszcze bardziej wartościowy podałam go z olejem z nasion wiesiołka i kiełkami! Pycha!


Składniki:
  • 1 por
  • 3 ziemniaki
  • mała cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • 3 łyżki oleju z pestek winogron
  • 3 łyżeczki oleju z nasion wiesiołka
  • przyprawy: tymianek, sól himalajska, pieprz
  • 100g kiełków na patelnię
Przygotowanie:
  1. Na głębokiej patelni rozgrzać 2 łyżki oleju z pestek winogron, następnie lekko podsmażyć posiekaną cebulkę oraz czosnek, po czym dodać posiekanego pora, obrane i pokrojone w drobną kostkę ziemniaki- całość lekko podsmażyć.
  2. Następnie dodać 3- 4 szklanki wody (lub bulionu warzywnego) i gotować pod przykryciem, aż warzywa zmiękną, pod koniec całość doprawić.
  3. Całą zawartość patelni zblendować na gładki krem.
  4. Na patelni rozgrzać łyżkę oleju z pestek winogron i podsmażyć kiełki przez około 2- 3 minuty.
  5. Gotowy krem podawać z kiełkami i skropić łyżeczką oleju z nasion wiesiołka.
Przepis jest również dostępny w zasobach portalu Gotuj w stylu eko, gdzie mam przyjemność gotować jako Szef kuchni.
 
Kalorie:
Całość (3 porcje)- ok. 740kcal
1 porcja- ok. 247kcal

1 komentarz: