16 lipca 2016

ŁOSOŚ Z DZIKIM RYŻEM

Bardzo długi czas nie umiałam przekonać się do jedzenia ryć.
Chociaż wiem, jak bogate są w składniki odżywcze to niestety ich smak mnie nie porywał.
Jednak przechodząc obok stoiska rybnego spojrzał mnie piękny dzwonek łososia, zaszalałam i postanowiłam przyrządzić go, ale w najprostszy z możliwych sposobów. I to był strzał w 10! A do tego pyszne dodatki w postaci dzikiego ryżu, szpinaku, pomidorów suszonych i nerkowców!


Składniki:
  • 2 dzwonki łososia
  • 100g dzikiego ryżu
  • 200g szpinaku
  • kilka suszonych pomidorów
  • kilka nerkowców
  • przyprawy: kwiat soli morskiej, bazylia
Przygotowanie:
  1. Dziki ryż ugotować i odcedzić.
  2. Szpinak udusić na patelni z dodatkiem posiekanych pomidorów suszonych.
  3. Nerkowce lekko uprażyć na patelni.
  4. Dzwonki łososia opłukać w zimnej wodzie, osuszyć, a następnie delikatnie natrzeć przyprawami i zawinąć w folię aluminiową- piec w piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez 15 minut.
  5. Gotowego łososia podać z ryżem, nerkowcami oraz szpinakiem.
Przepis jest również dostępny w zasobach portalu Gotuj w stylu eko, gdzie mam przyjemność gotować jako Szef kuchni.
 
Kalorie:
Całość (2 porcje)- ok. 970kcal
1 porcja- ok. 485kcal

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz