12 stycznia 2015

JAGLANE TARTY Z KREMEM CZEKOLADOWYM

Dziś na "tapecie" mini tarty jaglane, nawet podwójnie jaglane! :)

Po raz kolejny proponuję zdrowe i pyszne zamienniki słodkości, których wielu z nas nie potrafi sobie odmówić. Tych wykonanych przeze mnie nie trzeba sobie odmawiać, a wręcz przeciwnie! Posiadają wiele składników odżywczych, zero sztucznego cukru, białej mąki, czy niezdrowych tłuszczów i... maksimum smaku! :)


Składniki:
Tarty
  • 4 łyżki mąki jaglanej
  • 1 białko
  • 1 łyżeczka tahini
  • 1 łyżeczka stevi
Krem czekoladowy
  • 4 łyżki kaszy jaglanej
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1 łyżeczka kakao
  • 1 łyżka orzechów laskowych
  • 1 łyżeczka stevi
  • do ozdoby: jagody goji

Przygotowanie:
Tarty
  1. Wszystkie składniki ze sobą połączyć i ugnieść ciasto.
  2. Małe formy wyłożyć ciastem i piec w piekarniku około 30 minut w temperaturze 180 stopni.
Krem czekoladowy 
  1. Kaszę jaglaną opłukać i ugotować w wodzie do miękkości.
  2. Do ugotowanej kaszy dodać pozostałe składniki i zblendować na gładki krem.
  3. Do gotowych tart nałożyć krem, po czym ozdobić jagodami goji.
Tarty są niezwykle kruche i delikatne, a to za sprawą mąki jaglanej. Natomiast czekoladowy zdrowy krem na bazie kaszy jaglanej to był pomysł genialny!

Słodkości te przeznaczone są dla osób stosujących wszelakie diety, np. bezglutenową, wegańską, czy po prostu odchudzającą :)

Przepis jest również dostępny w zasobach portalu Gotuj w stylu eko, gdzie mam przyjemność gotować jako Szef kuchni.

Kalorie:
Całość (4 tarty)- ok. 555kcal
1 tarta- ok. 139kcal

Tarta słodka czy wytrawna?Niskokaloryczny styczeń

16 komentarzy:

  1. Można je jeść bez wyrzutów sumienia i są nawet bardzo dobre dla naszego organizmu - cudo! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszne i zdrowe! a jak się pięknie prezentują :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się ten krem. Można go wykorzystać nawet do tortu :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. krem przypomina mi jaglany budyń - więc musi być mega pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ja kocham takie zdrowe wypieki :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę wypróbować ten przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. brzmi pysznie:) spróbuję zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo się ciesze, że umieściłaś komentarz na moim blogu, dzięki temu trafiłam na Twojego bloga i muszę przyznać, że mamy podobne smaki. Ciekawe przepisy, a ten przypadł mi do gustu najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo fajnie, że spodobał Ci się mój blog i przepisy, może będziemy się wzajemni inspirować ;)

      Usuń