23 marca 2014

MASŁO ORZECHOWE Z NERKOWCÓW

Napotkałam już wiele przepisów na domowe masło orzechowe.
Stwierdziłam więc, czemu nie zrobić tego smakołyku samemu? ;)

Dużym plusem przy robieniu masła orzechowego jest to, że można stworzyć jego dowolną konsystencję w zależności od indywidualnych upodobań.

Ja preferuję takie, w którym jest mnóstwo rozdrobnionych kawałków orzeszków, dlatego skróciłam czas blendowania.

Przepis jest bardzo prosty.


Składniki:
  • 100g orzechów nerkowca (prażonych i solonych)
  • odrobina oliwy
Przygotowanie:
  1. Jeśli używamy orzechów bez soli i nieuprażonych to należy je lekko uprzednio uprażyć w piekarniku czy na patelni z odrobiną soli.
  2. Następnie wrzucić do misy blendera z oliwą i miksować do uzyskania pożądanej konsystencji (kilka razy po 2-3 minuty z odstępami).
Masło orzechowe świetnie sprawdza się we wszelkiego rodzaju owsiankach, czy kanapkach!
To idealny słodki, a jakże wartościowy dodatek do posiłku.

Kalorie:
Całość- ok. 600kcal

Kuchnia Ameryki Północnej

4 komentarze:

  1. Uwielbiam masło orzechowe, choć ja zawsze robię z orzeszków ziemnych (najtaniej:)). ponieważ spodobał mi się Twój blog (i przepis), nominuję Cię do zabawy Liebster Blog Award-szczegóły na moim blogu. Wg regulaminu jest to zabawa szczególnie dla początkujących bloggerów, ja jednak kieruję się raczej tym, że spodobał mi się blog, niezależnie od stażu:) Zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za nominację! :) Będzie mi niezmiernie miło wziąć udział w tej zabawie ;)

      Usuń
  2. Od jakiegoś już czasu mam w planach zrobienie takiego masła z orzechów, lecz co mnie powstrzymuje? Hm, nie wiem czy mój blender podoła;) hihi
    Pozdrawiam cieplutko:)
    Kamila

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze możesz popróbować z tłuczkiem ;) Pozdrawiam również!

      Usuń