29 sierpnia 2014

DYNIOWE BURGERY Z KASZY JAGLANEJ I AMARANTUSA

Sezon na dynię rozpoczęty!! Nareszcie- czekałam na to cały rok, ponieważ to moje ulubione warzywo!
Mogę je jeść codziennie... na słodko... wytrawnie... po prostu upieczone w piekarniku!

Tym razem zaproponuję dynię w pysznych i zdrowych burgerach z dodatkiem królowej kasz i pełnowartościowego amarantusa!

A do tego jest to kolejny przepis z serii: bezglutenowe, wegańskie, bez mleka- idealne dla każdego!


Składniki:
  • 200g dyni hokkaido
  • 3 łyżki amarantusa
  • 4 łyżki kaszy jaglanej
  • 1 łyżeczka ostropestu plamistego (firmy OWOCOWY RAJ)*
  • przyprawy: curry, koperek, kurkuma
Przygotowanie:
  1. Kaszę jaglaną opłukać i ugotować, w oddzielnym garnku tak samo postąpić z amarantusem (obu nie zalewać zbyt dużą ilością wody, ponieważ później ze względu na małe ziarenka będą trudności z odcedzeniem).
  2. Dynię pokroić i ugrillować w piekarniku, a następnie zblendować na puree i dodać do ugotowanej kaszy i amarantusa.
  3. Całość przyprawić, dodać ostropest, dokładnie wymieszać i uformować burgery.
  4. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez około 30 minut.

 *Klikając w link każdy czytelnik mojego bloga przy zamówieniu w sklepie internetowym OWOCOWY RAJ otrzyma 10zł rabatu!!!



Możecie spodziewać się w najbliższym czasie lawiny przepisów z użyciem dyni. Mam nadzieję, że każdy znajdzie jakieś danie dla siebie ;)

Kalorie:
Całość (10 burgerów)- ok. 390kcal
1 burger- ok. 39kcal

Dzień polskiej żywności 2014

17 komentarzy:

  1. Zawsze nie mogę się nadziwić Twoim pomysłom! Urodzona kucharka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciężko mi się przekonać do dyni od czasów gdy nie wyszła mi zupa krem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale naprawdę warto... spróbuj dyni hokkaido! ona jest pyszna sama w sobie ;)

      Usuń
  3. Jeśli z dyni i kaszy jaglanej, to po prostu nie mogły nie być pyszne! :))
    Bardzo czekam na lawinę dyniowych przepisów ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dynia i kasza jaglana? Super połączenie. co prawda go nie próbowałam, ale wyobrażam sobie, że to jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ruszam dziś do sklepu po dynie! takie burgery to będzie chyba częsty posiłek tej jesieni! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie mogę się doczekać przepisów z dynią!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham weganskie burgery, a jak z dynią to już w ogóle! <3

    OdpowiedzUsuń
  8. wegeburgery z kaszy jaglanej są moimi ulubionymi, a niedługo na pewno spróbuję i tych dyniowych

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam jeszcze dużo dyni w zapasie, więc takie wege burgery w sam raz :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Fantastyczny pomysł na burgery! Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny na moim blogu! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. mam wszystkie składniki, więc coś wyczaruję ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Łączę się w miłości do tego warzywa... a Twoje burgery wypróbuję na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  13. O tak, też czekałem na dynię z niecierpliwością! A burgery świetne!

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam amarantus! Ten skaładnik zasługuje na zdecydowanie większe poważanie i uwagę :) Burgery wyglądają świetnie :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  16. Tyle świetnych przepisów, że dodaje do obserwowanych! ^.^

    http://naturaldejw.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń