16 lipca 2017

GOFRY Z MĄKI TEFF

Jeszcze mało znana, niedoceniana, ale bardzo wartościowa mąka teff!
Jest bezglutenowa oraz stanowi doskonałe źródło kwasu foliowego.

Co ciekawe podczas fermentacji mlekowej zwiększa się zawartość kwasu foliowego i witamin z grupy B, dlatego idealnym wyborem będzie chleb na zakwasie pieczony na bazie mąki teff.
Ja jednak dzisiaj miałam ochotę na coś słodkiego i postanowiłam wykorzystać tą bogatą w składniki odżywcze mąkę do przygotowania gofrów!


Składniki:
Gofry
  • 3 łyżki mąki teff
  • 5 łyżek mąki ryżowej
  • 3 jajka
  • pół szklanki mleka
  • 2 łyżki cukru kokosowego
Dodatki
  • pół banana
  • 1 łyżeczka kakao
  • 3 łyżeczki masła orzechowego
  • morele
  • agrest
  • maliny
  • trochę chia
Przygotowanie:
  1. Wszystkie składniki na gofry zblenduj ze sobą, gofry piecz w rozgrzanej gofrownicy.
  2. Gotowe gofry polej sosem ze zblendowanego banana z kakao, masłem orzechowym oraz udekoruj owocami i posyp chia.
Przepis jest również dostępny w zasobach portalu Gotuj w stylu eko, gdzie mam przyjemność gotować jako Szef kuchni.
 
Kalorie:
Całość (6 gofrów)- ok. 1290kcal
1 gofr- ok. 215kcal

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz